E-ticaret ile uğraşıyorsanız hizmetlerinizi daha geniş bir kitleye tanıtmak, markanızın bilinirliğini artırmak için bazı SEO stratejilerini uygulamanız gerekmektedir. Uyguladığınız arama motoru optimizasyonları, markanızın arama motorlarında üst sıralarda yer almasını sağlarken aynı zamanda satışlarınızı artırarak, rakiplerinizi elemenize de yardımcı olacaktır. SEO stratejileri geliştirirken dikkat edilmesi gerekenlerden bazıları; meta açıklamaları, backlink çalışmaları, anahtar kelimelerin seçimi, görsel çalışmalar, kategori, marka ve ürün açıklamalarıdır. Bahsi geçen konularda yaptığınız çalışmalar, e-ticaret sitenizin üst sıralarda görünmesine büyük katkı sağlayacaktır.

Meta Açıklamaları
E-ticarette daha fazla müşteri çekmek için yapılabilecek şeyler arasında meta açıklamaları gelmektedir. Meta açıklamalarının en etkili oluğu yer, ana sayfanızdır. Ana sayfanızın meta açıklamasını dikkatli ve özenli bir şekilde hazırlamalısınız. Çünkü müşterileriniz arama motorlarında, markanız hakkında bir şey araştırdığı zaman, arama motorları yüksek ihtimalle ana sayfanızdaki meta açıklamasını karşılarına çıkaracaktır. Daha fazla müşteri çekmek için kısa, anlaşılır ve dikkat çekici bir meta açıklaması hazırlamanızda fayda vardır.

Backlink
Bir nevi referans niteliğinde olan backlinkler, e-ticaret sitenizin arama motorlarında üst sıralarda yer almasına etki etmektedir. Ayrıca sizin sitenize bağlantı veren farklı sitelerin olması, sitenizin kalitesini ortaya koymaktadır. Bu durumun gerçekleşmesi için, sitenizde bulunan içeriklerin ulaşılabilir ve kaliteli olması gerekmektedir. Backlinkler, e-ticaret sitenizde bulunan içeriklerin güncel ve zengin olduğunu gösterdiğinden, e-ticaret sitenizdeki kullanıcı trafiğini de arttırmaktadır.

Anahtar Kelimelerin Seçimi
Arama motorunda bir konu hakkında içerik arayan kullanıcılar, aradıkları bilgiye ulaşmak için anahtar kelimeleri kullanırlar. Bu nedenle e-ticaret sitenizdeki içerikler için anahtar kelime seçerken, kullanıcılarla bir nevi empati yapmalı ve onların istediklerini nasıl dile getireceklerini düşünmelisiniz. Sitenizin arama motorlarında üst sıralarda çıkması için doğru anahtar kelimeleri seçmeli, gereken yerde semantik kelime seçimi de yapmalısınız. Doğru anahtar kelime seçmek için bazı analiz araçlarını kullanabilirsiniz. Ahrefs, Semrush, Keywordtool gibi analiz araçları anahtar kelime seçiminde size yardımcı olabilir.

İçerik Optimizasyonu
E-ticaret sitenizde bulunan içerikleri, ürünleri kategorize etmeniz müşterilerin işini kolaylaştıracaktır. Her içeriğin kendine ait bir kategorisi olduğunda, müşteriler aradıkları içeriklere daha hızlı ve daha kolay bir şekilde ulaşacaktır. Ayrıca her kategoriye özel bir meta açıklaması hazırlayarak, o kategorinin tanıtımını yapabilirsiniz. E-ticaret sitenizde ürün satışı gerçekleştiriyorsanız, ürünlerin tanımı net, kısa ve anlaşılır bir biçimde tutmalısınız. Ayrıca her kategoriye ve her ürüne ait bir görsel koyarsanız, siteniz hem daha zengin görünür hem de sıkıcılıktan kurtulmuş olur.

paylaş
Diğer Yazılar
5,0 Puan
1 kişi puan verdi

Bu yazıya daha önce hiç puan verilmedi. İlk Puanı siz verin!

23 Mayıs 2023WEBBUSİNESS E-Ticaret Paketleri

Yorum Yapın