Online ortamlarda satış yapmak isteyenler için ürün teslimatının önemi büyüktür. Satışın ardından gerçekleştirilecek teslimat süreçlerinde kargo şirketleri ile çalışılır. E-Ticaret İçin Önemli Soru: Kargo Ücretleri Ne Kadar? Suali bu nedenle merak edilir.
Kargo ücretleri belirlenirken birçok kriter dikkate alınır. Uygun fiyatlı bir gönderim sayesinde firmanın kazancında artış olacağından işletmeler açısından anlaşma yapılan kargo şirketleri büyük bir önem taşımaktadır. E-ticaret yapılırken çeşitli uygulamalardan da yararlanılabilir. Bu yöntemler arasında yer alan dropshipping uygulamasında satıcı firma ile tedarikçi firma bir çeşit ortaklık sağlar. Bu sayede de lojistik sorunu çözülmüş olur.

E-Ticaret Kargo Ücretleri

Kargo ücretlerini belirleyen kriterlerden biri gidilecek mesafedir. Bunun yanı sıra paket büyüklüğü gibi birtakım unsurlar da dikkate alınır. E-Ticaret yapan firmaların sürekli bir satış işlemi olacağından kargo şirketleri ile anlaşma sağlaması elzemdir. E-Ticaret Kargo Ücretleri firmalara göre değişkenlik gösterebilir.

Birçok kargo şirketinin olması nedeni ile her biri ile kurulacak ticari bağlantılarda farklılık olması söz konusudur. E-ticaret yapan firmaların bu süreçleri doğru yönetmesi ve kendisi için karlı anlaşmalar yapması gerekir. PTT kargo ile gönderim yapacak olanların bu firmanın listesine bağlı olarak fiyatlandırma yapması icap eder. Bu şirketin ürünün kilosuna bağlı olarak değişkenlik gösteren fiyatlandırması da güncel değişmelere bağlı olarak farklılık gösterebilir.

Bunun yanı sıra Yurt İçi Kargo da firmaların tercih edebileceği kargo şirketlerinden biridir. Bu şirketin fiyatlandırmaları da ürünün boyutlarına, kilosuna bağlı olarak değişebilir. Sürat Kargo, MNG Kargo, Aras Kargo gibi kargo şirketleri aracılığı ile de ürün gönderimi yapılabilir.

E-Ticaret yapan firmalar açısından komisyon oranlarının yanı sıra kargo fiyatları da önemsenmesi gerekenler arasında yer almaktadır. Kargo süreçleri firmalar için oldukça önemli bir aşamadır. Firma müşterilerine satışını yaptığı ürünleri gönderirken birtakım yöntemleri kullanabilir.

Bunlardan biri de belirli bir limitin üzerinde satın alınan ürün için kargo ücreti almamaktır. Bu durumda firmanın kargo ücretini ödemesi gerekir. Bir diğer yöntem ise alıcının kargo ücretini ödediği süreçtir. Müşterilerin kargo ücretini, karşıladığı bu yöntemde paketin boyutlarına bağlı olarak belirlenen kargo ücreti ürünün satış fiyatına ilave edilir.

Firmalar online olarak satış yaptıklarında lojistik problemi onlar açısından bir soruna dönüşmemelidir. Bu sebeple e-ticaretin önemli bir aşaması ürün gönderimi ve takibidir. Kargo şirketleri ile yapılacak anlaşmalar da bu açıdan oldukça önemlidir. Müşteri memnuniyeti ve işin devamlılığı açısından bu konu üzerinde titizlikle durulması gerekir.

paylaş
Diğer Yazılar
5,0 Puan
1 kişi puan verdi

Bu yazıya daha önce hiç puan verilmedi. İlk Puanı siz verin!

24 Mart 2023WEBBUSİNESS E-Ticaret Paketleri

Yorum Yapın