E-ticaret sitesi oluştururken bazı uygulamaların baştan planlanması marka değeri kazanmak açısından oldukça önemlidir. Sitenin istenilen ziyaretçi trafiğini alması ve işletmenin belirli bir marka imajını yaratması kullanılacak metotlarla doğrudan ilişkilidir. Bundan dolayı da E-ticaret Sitelerinde Ürün Başlıkları Nasıl Olmalı? Sorusuna yanıt aranır.

Ürün başlıkları oluşturulurken çeşitli yaklaşımlardan söz edilebilir. Başlık kullanımı sırasında önemsenmesi gereken konular arasında büyük ya da küçük harf kullanımı ilk sırada yer alır. Kelime başlarında büyük harf kullanıldığında tittle case yönteminden söz etmek mümkün olurken bu uygulamaların bazı avantaj ve dezavantajları bulunur.

İşletmenin bir marka diline ihtiyacı vardır. Bu dil müşterileri ile kendisi arasında organik bir bağ kurulmasına aracılık edeceğinden e-ticaret sitesinde kullanılacağı zaman firmanın öncelikle bir planlama yapması gerekli olur.

Ürün Başlıklarında Tittle Case Uygulaması

Bu yöntemde kelime başlarındaki harflerin büyük yazıldığı görülürken estetik bir denge yakalanmak istendiğinde bu uygulamanın tercih edildiği anlaşılmaktadır. Simetriden hoşlananların tercih edebileceği bu yaklaşım ile başlık daha fazla vurgulanır hale gelir. Ürün Başlıklarında Tittle Case Uygulaması kullanıldığında başlık sayesinde ürün metinden ayrı olarak algılanabilir.

Tittle case yöntemi kullanıldığında marka dilinin kendine özgü bir yaklaşıma sahip olduğu görülürken resmi bir ifade yakalanması da mümkün olur. Bu sayede içerik daha ciddi algılanırken bu durum markanın tercihlerine bağlı olarak şekillenir.

Bu yöntemde kısa edatların yanı sıra bazı bağlaçlar dışında tüm harfler büyük yazılmaktadır.

Ürün Başlıklarında Sentence Case Uygulaması

Okunabilirliğin arttırılması istendiğinde tercih edilebilecek bir uygulama olan sentence case yaklaşımı ile marka dili daha samimi olarak kendini ifade edebilir. Ürün Başlıklarında Sentence Case Uygulaması kullanıldığında markanın daha ulaşılabilir olduğu algısı oluşturulmak istenir.

Yazım sırasında daha kolay uygulanabilir bir yöntem olması açısından da tercih edilen bu uygulama ile içerik üretiminde dilbilgisi kuralları açısından da daha sağlıklı sonuçlar elde edilebilir. Bu sayede yazım yanlışlarının önüne geçilmesi mümkün olur.

Ürün İsimleri Belirleme

E-ticaret sitesinde satışı yapılacak ürünlerin belirlenmesi aşamasında sitenin performansının doğrudan etkileneceği göz ardı edilmemelidir. Bundan dolayı içinde yer alınan sektörün ihtiyaçlarının doğru anlaşılması ve hedef kitlenin beklentilerinin analiz edilmesi gerekir. Ürün İsimleri Belirleme süreci de bundan dolayı önemlidir.

Ürün başlıklarının hedef kitlenin arayışına yanıt vermesi gerekirken aynı zamanda da müşterinin aradığı ürüne anında ulaşabilmesi için ürün isimleri hakkında ciddi bir çalışma yapılması gerekli olur.

paylaş
Diğer Yazılar
5,0 Puan
1 kişi puan verdi

Bu yazıya daha önce hiç puan verilmedi. İlk Puanı siz verin!

10 Ağustos 2021WEBBUSİNESS E-Ticaret Paketleri

Yorum Yapın